. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .







Scotland
















{Pictures made by Jos & me}

De regenjassen die we speciaal voor deze vakantie kochten gebruikten we welgeteld 1x, hoe on-Schots is dat?!?! Het was een heerlijke zonnige vakantie met temperaturen rond de 20 graden (dat is bijna tropisch voor Schotse begrippen natuurlijk)... en dat in juni. De Schotse Hooglanden waren het hoogtepunt van de vakantie en dat komt vooral door het sprookjesachtige landschap. We wandelden langs watervallen, de kraakheldere Fairy Pools en door verlaten valleien. We hebben er zelfs kunnen zonnen op het strand!

Jammer genoeg is de vakantie alweer voorbij. Maar deze temperaturen geven natuurlijk genoeg inspiratie voor zomerse plannen in eigen land. Ik denk; terrasjes, dagtrips, bbq-en, en strand.

Wat zijn jullie plannen voor deze zomer?

---

The raincoats we got especially for this vacation were used exactly one time - how un-Scottish is that?!?! It was a wonderful sunny vacation with temperatures around 20ºC (which in Scottish terms of course is almost tropical)… and all this in June! The Scottish Highlands were the highlight of the vacation and that's because of the fairytale-like landscape. We hiked along waterfalls, the crystal clear Fairy Pools and through deserted valleys. We even got to sunbathing on the beach!

Too bad the vacation is already over. But these temperatures bring enough inspiration for summery plans nearby. My thoughts: day trips, BBQ and beach.

What are your plans for this summer?



{Photo (8): English Chalk Cliffs... not Scotland}

36 comments:

  1. Prachtig! En zon in Schotland, wie had dat gedacht?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik niet in elk geval. Had maar 1 korte broek bij me :O

      Delete
  2. Prachtige foto's!
    Mijn vakantie zit er weer op dus de plannen beperken zich tot vriendinnen en festivals, helemaal niet verkeerd! (oh en er wordt gewerkt haha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker niet verkeerd! Geniet van je zomer!!

      Delete
  3. wow!!! Stunning pictures!!!

    ReplyDelete
  4. Die foto's geven me kippenvel! Ze zijn echt wondermooi. Zou ik mogen vragen met welke soort lens je die landschappen trekt? Ze zien er echt super weids uit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel! De landschap foto's zijn met verschillende soorten objectieven gemaakt. Zo is de laatste foto bijvoorbeeld gemaakt met een 10-22mm... maar de eerste met een 50mm.

      Delete
  5. Wauw! Prachtig! Staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te bezoeken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doen hoor... echt zooo mooi! :)

      Delete
  6. Geweldig mooie foto's van een prachtig stukje natuur!! <3

    ReplyDelete
  7. Schotland, mooi zeg. Zou ik graag eens heen willen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik kan het je alleen maar aanraden... Schotland is echt geweldig! 'kWil zeker nog eens terug!

      Delete
  8. Heel mooie foto's! En wat fijn dat jullie de jassen maar 1 keer hebben gebruikt...dan maar een beetje nutteloze aankoop ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank! Ja, fijn hè! ...en die regenjassen komen vast nog wel eens van pas ;) :P

      Delete
  9. Wauw, dat ziet er een heerlijke vakantie uit! Schotland trekt me nooit zo aan vanwege het weer, maar met zo'n temperaturen zou ik het wel zien zitten! Wat een prachtige landschappen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh en het was heerlijk! Met het weer moet je inderdaad wel een beetje geluk hebben...

      Delete
  10. Schotland heeft echt ongelooflijk mooi weer op het moment :) ik ben afgelopen Mei geweest en heb toen zelfs t-shirts bij moeten kopen want het prachtige weer was niet voorspelt.

    En Schotland zelf is natuurlijk prachtig, hele mooi natuur waar je uren kunt hiken zonder iemand tegen te komen, geweldig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ik zag het ook! Ongelofelijk! De midges zullen ook wel een feestje aan het vieren zijn. Had jij daar last van in mei? Wij alleen 's avonds als de wind ging liggen.

      Schotland is zeker prachtig... vele malen mooier dan ik dacht.

      Delete
  11. oooooh ziet er daar superprachtig uit....: ) !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hè! Schotland is zo fotogeniek!

      Delete
  12. Wat een mooie foto's, soms vergeet ik een beetje hoe prachtig de natuur kan zijn. Ben je vaak het heldere water in gesprongen? Geniet nog van de warme dagen, een fijne avond!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als het water niet zo fris zou zijn geweest had ik non-stop in het water gelegen ;)
      Jij ook een fijne dag!

      Delete
  13. Wauw, wat een plaatjes. Ben nog nooit in Schotland geweest, maar het lijkt me prachtig!

    ReplyDelete
  14. Ik wou net zeggen, "huh, regent het niet altijd in Schotland?!"
    Nu is het opeens in stormvaart omhoog geschoten op mijn 'landen die ik wil bezoeken'-lijstje, want wauw... WAUW. Mooi!

    ReplyDelete
  15. Echt niet normaal Janie, die foto's van jou!!! Zo mooi... Stuk voor stuk.
    Heerlijke vakantie gehad zo te zien :-) Nu lekker genieten van het weertje hier! Xx

    ReplyDelete
  16. Echt Zo Mooi! Heel erg gaaf gevangen.

    ReplyDelete
  17. Wauw prachtig! Nu wil ik ook wel eens naar scotland toe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ademloos zit ik te kijken!

      Katrien x

      Delete
  18. Mooi!
    Schotland staat hier ook al even op het te-ontdekken-lijstje :-)

    ReplyDelete
  19. Wauw, deze foto's zijn geweldig!

    ReplyDelete
  20. Oo ja. Schotland. Ik heb het meegemaakt tijdens een 48-uur durende wolkbreuk. Met mist is het ook mooi, maar ik zou ook voor deze versie gaan. Klinkt als de perfecte vakantie met die temperatuur. En ik heb weer gesmuld van de prachtige foto's!

    ReplyDelete
  21. wonderful, which part in the Highlands did you visit?? X

    ReplyDelete
  22. this place is just breath-taking!

    ReplyDelete