. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .







Salad | Recipe





Ik ben een groot fan van zoete aardappelen. Vooral in combinatie met vijgen. Verse vijgen of, zoals in dit recept, vijgen crème (pas ontdekt en gewoon te koop bij de AH). Yummie!!! Liever vegetarisch? Vervang dan de kip door noten of kaas (super lekker met lauwwarme geitenkaas).

Voor het recept, klik op de tekst afbeelding om te vergroten ;)

---

I'm a huge fan of sweet potatoes. Especially in combination with figs. Fresh figs or, as in this recipe: fig syrup (recently discovered and available at the local supermarket). Yummy!!! Rather make it vegetarian? Replace the chicken with nuts or cheese (really delicious with goat cheese).

Translation of the recipe in English click here.

27 comments:

  1. mmm dat ziet er lekker uit :) ga ik zeker eens uitproberen

    ReplyDelete
  2. Dat klinkt lekker! Mooie foto's!

    ReplyDelete
  3. Oww gosh, hier loopt er bij iemand het water in de mond! Yum Yum! En lauw warme geitenkaas is helemaal über devine.
    Over een naaimachine.. koop eens een goedkope tweedehandse en probeer gewoon wat. Heb je de smaak te pakken dan kan je altijd nog een duurdere kopen. Zo ben ik ook (weer) begonnen. Fijne zondag verder! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben al een beetje op marktplaats rond aan het snuffelen. Nog tips qua merk? Ik heb hier echt geen kaas van gegeten :P

      Delete
    2. Ik zweer bij Pfaff, een lekker vertrouwd merk. Maar dat is voor iedereen eigenlijk weer anders. Zit er bij jou vlakbij geen tweedehandse naaimachine shop? Succes met zoeken in ieder geval! :)

      Delete
  4. Ik was mijn liefde voor de zoete patat een beetje verloren maar door jouw recept ga ik ze nieuw leven inblazen zie!

    ReplyDelete
  5. Oh wow, het ziet er overheerlijk uit! Ik zou inderdaad de kip vervangen, je biedt er een perfect alternatief voor!

    ReplyDelete
  6. Dat ziet er erg smakelijk uit en fijn dat je een alternatief noemt voor kip. Lekker, dank voor je recept!

    ReplyDelete
  7. Dat ziet er super lekker uit!!! En mooie foto's :-)

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Lijkt me heerlijk! En wat zijn de foto's weer mooi!
    Katrien x

    ReplyDelete
  9. Heerlijk. Ik ga voor de vegetarische versie.

    ReplyDelete
  10. Oh boy, dat ziet er echt heel erg lekker uit!

    ReplyDelete
  11. Oh de foto ziet er echt heel lekker uit! Ik ben alleen niet zo dol op vijgen (ze zijn wel ok, gedroogde vijgen vind ik echt veeel te zoet), dus ik ben benieuwd hoe die creme dan smaakt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is een 'zoete' creme van pure balsamico en vijgen... maar door de balsamico dus niet zo heel erg zoet... vind ik. (er zit in verhouding eigenlijk best weinig vijg in hoor). Ik vind 'm erg lekker... maar ja ik vind gedroogde vijgen dan ook super lekker :P

      Delete
  12. Ziet er lekker uit!

    xo Sootjeelina

    ReplyDelete
  13. Hee Janie, wat heb je een prachtig blog! De foto's zijn adembenemend :-)
    Ik volg je terug. Fijne dag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeej leuk! Welkom op mijn blog ^_^

      Delete
  14. Dat ziet er zo lekker uit. Jummy! Krijg meteen honger.

    Liefs

    ReplyDelete
  15. Ik kom net via-via op je blog >> and I like it :)
    Zag je Canada-foto's, wow wat te gek al die wilde dieren en prachtige landschappen.
    Heb Canada maar meteen op ons travel-lijstje gezet! Vanavond ook maar even aan mijn lief laten zien :)

    Fijne dinsdag, liefs Samira

    ReplyDelete
  16. mmm ziet er heerlijk uit!! ga ik ook proberen

    ReplyDelete
  17. Mmm ik weet wat ik dit weekend ga eten. Dankjewel voor het recept.

    ReplyDelete
  18. Het was een heerlijke salade nu nog zoete aardappel over voor een heerlijke hartige taart met wortel, chorizo en geitenkaas. Heerlijke combi van smaken mmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmm die hartige taart klinkt ook goed!

      Delete
  19. Woow ziet er goed uit! Ga het van de week eens proberen!

    ReplyDelete